
Radni Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy są zaniepokojeni planowanym wprowadzeniem strefy Tempo 30 na większości stołecznych ulic. Na konferencji prasowej wyjaśnili swoje stanowisko.
Klub radnych PiS z Ursynowa złożył wniosek o sesję nadzwyczajną Rady Dzielnicy Ursynów. Spotkanie miałoby dotyczyć właśnie pomysłu wprowadzania stref Tempo 30 na większości warszawskich ulic. W związku z tą sytuacją, odbyła się niewielka konferencja prasowa. To podczas tego wydarzenia radni dokładniej opowiedzieli o tym, dlaczego Tempo 30 wiąże się bardziej z negatywnymi, niż pozytywnymi skutkami. Radni Prawa i Sprawiedliwości domagają się też rzetelnych konsultacji społecznych, przeprowadzonych na reprezentatywnej próbie mieszkańców. Jak ostro podkreślili, "należy skończyć z fikcyjnymi konsultacjami, w których biorą udział głównie urzędnicy".
W tej sprawie wypowiadał się np. radny Mateusz Rojewski:
Objęcie strefą Tempo 30 dwóch trzecich stołecznych ulic sparaliżuje zarówno ruch samochodowy, jak i komunikację miejską. Przez Warszawę już i tak bardzo trudno przejechać, a mieszkańcy muszą często zawieźć swoje dzieci do odległych od siebie szkół czy przedszkoli, czy dojechać do pracy z miejsca, w którym komunikacja publiczna nie działa dobrze. Być może te strefy w ściśle ograniczonym obszarze są potrzebne, natomiast na pewno nie w takiej skali.
Tymczasem radny Marcin Szadowiak dodał, że przy ruchu szarpanym, wydziela się więcej spalin. "Na tak szerokim terenie, strefa Tempo 30 może spowodować wzrost zanieczyszczeń". To również jest aspekt, który należałoby wziąć pod uwagę.
We wniosku podano sporo argumentów. Według radnych, strefa Tempo 30 może spowodować nie tylko paraliż samochodowy... ale także paraliż naziemnego transportu zbiorowego. Wprowadzenie jej wydłużyłoby czas dojazdu, zarówno kierowców, jak i pasażerów transportu publicznego, do pracy, do szkoły czy też na uczelnię. Radni zaznaczyli, że Tempo 30 znacząco obniżyłaby komfort codziennego funkcjonowania większości mieszkańców dzielnicy.
Należy też zaznaczyć, że obecnie obowiązujące regulacje oraz determinowane przez nie
ograniczenia prędkości przez wielu ekspertów uważane są za w pełni wystarczające z punktu widzenia zasad bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. [...]
Radny Karol Radziwiłł powiedział wprost: "Ten pomysł jest przykładem ideologicznej walki z samochodami, która może skończyć się paraliżem Warszawy".
Zgadzacie się?
Fot. Radni UD Ursynów z partii PiS
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie