
Rozpoczyna się kolejny etap realizacji Południowej Obwodnicy Warszawy. Włoska firma Astaldi, która specjalizuje się w najbardziej skomplikowanych projektach infrastrukturalnych zbuduje na Ursynowie tunel S2 pod pierwszą linią metra. Zaplanowano, że ten fragment trasy, na odcinku od Węzła Puławska do Węzła Przyczółkowa, przebiegać będzie w większości w tunelu drogowym o długości około 2300 m.
Prace rozpoczną się od wzmocnienia tunelu pod pierwszą linią metra. Zostanie wykonana obudowa wykopu w okolicy tunelu I linii metra w technologii tzw. ścianki berlińskiej. Następnie zostaną zbudowane ściany szczelinowe, schodzące na głębokość 34 metrów od poziomu terenu. Na początku będą one podporami tunelu metra, a w przyszłości staną się ścianami zewnętrznymi i nośnymi podziemnej trasy szybkiego ruchu.
Rozpoczęcie budowy wiąże się ze zmianami w organizacji ruchu oraz niedogodnościami dla mieszkańców. Np. część terenu, w sąsiedztwie parku im. Cichociemnych, u zbiegu ulic Pileckiego i Płaskowickiej przeznaczona została na ponad 100 zastępczych miejsc parkingowych dla mieszkańców os. Kazury, którzy utracą miejsca postojowe położone w pasie zieleni na południe od ul. Płaskowickiej. Tylko do końca czerwca będzie czynny Bazarek na Dołku.
Foto. Astaldi Polska
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie