
Warszawa dała zgodę na rozbudowanie Centrum Handlowego "Ursynów" przy ul. Puławskiej i Płaskowickiej. Możemy zobaczyć już projekt planu miejscowego, który pozwala także na poszerzenie Płaskowickiej.
Jeszcze w 2017 roku właściciel Centrum Handlowego "Ursynów" zawarł z Zarządem Miejskich Inwestycji Drogowych umowę, w której zobowiązuje się do przebudowy Płaskowickiej na swój koszt. Firma postawiła jednak warunek: zależało to od uchwalenia planu miejscowego dla obecnego centrum handlowego przy Puławskiej, w którym będzie zgoda na powiększenie uwielbianej galerii. Co zrobiło miasto? Zgodziło się na dane warunki. Deweloper weźmie na siebie usunięcie tzw. wąskiego gardła od Gandhi do Puławskiej (koszt: od 50 do 70 milionów złotych). Jak w 2018 roku zapowiadał burmistrz Robert Kempa, według harmonogramu uchwalenie planu miało być możliwe już w pierwszej połowie 2019 roku. Jeżeli tak wyglądałaby sytuacja, przebudowa drogi miałaby swój początek w 2020 roku, a inwestycja (włącznie z centrum) zostałaby utworzona do 2023 roku.
Aczkolwiek Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego dopiero miniony poniedziałek rozpoczęło procedurę uchwalania planu. W związku z tym w dniu 18 marca, w ratuszu, zorganizowana zostanie pierwsza debata społeczna. W przekształconym projekcie możemy zobaczyć nie tylko zgodę na rozbudowę galerii handlowej. W miejscu obecnego parkingu galeria ma być wyższa - do 13 metrów, a tam gdzie dziś jest blaszak Auchan - niższa, do 10 metrów. Po środku galerii umieszczona zostanie wieża, licząca aż do 25 metrów. W założeniach zawarto również propozycję wytyczenia alejek i przezroczystego dachu nad główną arterią wejściową, w osi ul. Roentgena. Pod całością ma się znajdować parking podziemny z wyjazdami na Płaskowickiej. Za centrum handlowym w stronę Pileckiego przewidziano tereny parkowe.
Poszerzenie ul. Płaskowickiej na odcinku od Gandhi do ul. Puławskiej będzie najważniejsze dla kierowców. Przyszły inwestor mówił niegdyś o tym, że powstaną tam dwie jezdnie z 2 pasami ruchu na odcinku od Puławskiej do Gandhi wraz z wydzielonymi pasami do skrętów. W ramach inwestycji na skrzyżowaniu z Puławską wybudowane będą dodatkowe pasy ruchu, w tym bezkolizyjne lewoskręty. Na razie nie znamy konkretnych terminów realizacji.
Fot. Materiały Inwestora - Wizualizacja
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Jestem jak najbardziej ZA, większość dzielnic ma swoje porządne galerie handlowe a Ursynów wygkąda przy nich jak uboga siostra. Te pseudo - pożal się Boże - galeryjki to zmarnowany potencjał dobrych lokalizacji. Może będzie galeria na miarę 150-tysięcznej dzielnicy.
Do galerii Mokotów jest chwila. Po co kolejny wielki moloch w mieście - nie rozumiem!!!