Reklama

Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy może ruszać

We wtorek w sądzie okręgowym zakończył się spór o nadzór nad realizacją jednej z największych i najtrudniejszych inwestycji najbliższych lat, czyli Południowej Obwodnicy Warszawy.

 

Decyzją sądu odrzucono skargę firmy TPF, która przekonywała, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie powinna wybrać w przetargu na nadzór budowy firmy Egis Polska Inżynieria. Firmie zarzucano, że nie posiada odpowiedniego doświadczenia i opierać się będzie na potencjale spółki matki – Egis Poland. To z kolei mogłoby kolidować z dobrym nadzorem inwestycji. Sędziowie odrzucili jednak te zarzuty.

 

Wczorajsza decyzja sądu daje GDDKiA zielone światło do podpisania umów z wykonawcami robót. Do podpisania kontraktów na realizację inwestycji dojdzie prawdopodobnie na przełomie listopada i grudnia.

 

Trasa ekspresowa ciągnąca się przez Ursynów, Wilanów i Wawer będzie mieć 18 kilometrów. Podzielono ją na trzy odcinki. Odcinek od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa wraz z tunelem na Ursynowie wybuduje włoska firma Astaldi za 1,222 mld zł. Kolejny fragment, do węzła Wał Miedzeszyński zrealizuje konsorcjum Gülermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki za ponad 1,7 mld zł. Ostatni odcinek prowadzący do węzła Lubelska wybuduje Warbud za 561,660 mln zł.

 

Cała inwestycja ma być gotowa do 2020 roku. 

 

 

 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iursynow.pl




Reklama
Wróć do