Reklama

Po mrozach znowu prace w tunelu POW [ZDJĘCIA]

Mróz zahamował tymczasowo pracę w tunelu POW, ale w miniony poniedziałek drogowcy znowu tam wrócili. Zobacz zdjęcia i filmik!

Środek owiany tajemnicą 

Warunki atmosferyczne wreszcie nieco ustąpiły, więc drogowcy mogli wrócić do tunelu POW. Od razu wzięli się do roboty i zaczęli układać betonowe warstwy konstrukcji nawierzchni. W ciągu S2 zakładane są również betonowe okładziny ścian oraz techniczne wyposażenie. Filmik można obejrzeć TUTAJ.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dziś poinformowała o szczegółach postępujących prac: 

Maszyna i obsługujący nią pracownicy mozolnie wędrują południową nitką tunelu od zachodniego do wschodniego portalu, pracując 24 godziny na dobę. Zostawiają za sobą białą nitkę na połowie szerokości nawy tunelu, na którą po kilkunastu godzinach wkraczają maszyny z obrotowymi szczotkami do odkrywania kruszywa w betonowej nawierzchni. Kolejnym etapem jest nacinanie nawierzchni specjalnymi piłami do betonu. Kombajn do układania nawierzchni przejdzie przez 2300 m południowej nawy tunelu i następnie wjedzie do nawy północnej. Pod koniec stycznia br. położono w niej około 1 km betonowej nawierzchni na połowie szerokości jezdni i teraz położony zostanie brakujący odcinek. Kombajn do układania betonu przejdzie jeszcze raz przez obie nawy, układając nawierzchnię na pozostałej szerokości jezdni.

Jaki będzie następny etap? Będą nacinać nawierzchnię piłami do betonu - wyobraźcie sobie tylko, jaką siłę muszą mieć te narzędzia. Rzeczniczka GDDKiA wytłumaczyła jeszcze parę spraw. Zaznaczyła, że kombajn (do układania nawierzchni), który zdecydowanie jest bohaterem tych czynności, przejedzie przez 2300 metrów południowej nawy tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy i wjedzie do nawy północnej. Natomiast kombajn do układania betonu przejedzie ponownie po obu nawach, układając nawierzchnię na pozostałej szerokości drogi. 

Na zewnątrz, gdzie wszystko widać 

Za to na powierzchni, na węzłach dokonuje się montażu wypełnień ekranów akustycznych, a na obiektach mostowych wykonywane są roboty wykończeniowe. Przy al. KEN, ul. Rosoła oraz na odcinku Rosoła - Cynamonowa wykonywane są roboty drogowe i brukarskie. "W budynku, w którym będzie się mieściło Centrum Zarządzania Tunelem, a docelowo także Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem, rozpoczęto montaż wyposażenia. Finiszują prace związane z budową stacji wentylatorowych i transformatorowych przy obu portalach tunelu." - Informują z radością drogowcy. 

Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku S2 POW to ok. 89 proc. Zgodnie z podpisanym aneksem do umowy wydłużono czas na ukończenie robót do końca marca 2021 r. Powodem wydłużenia czasu na ukończenie była m.in. długotrwała procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz proces zawierania umów z gestorami sieci. Kierowcy pojadą tunelem w II kwartale 2021 r., po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie.

Fot. GDDKiA/Krzysztof Nalewajko

CZYTAJ RÓWNIEŻ: 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iursynow.pl




Reklama
Wróć do