Reklama

Rewitalizacja Pragi: Zalety i kontrowersje inwestycji. Pojawią się przejścia dla pieszych, nowe latarnie i lewoskręt na Wisłostradę. Czy projekt przyniesie pozytywne zmiany dla mieszkańców Warszawy?

15/07/2024 21:48

Budowa nowego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego na Powiślu, łączącego ulicę Karową z nowym mostem przez Wisłę, wywołała mieszane reakcje wśród mieszkańców Warszawy. Choć inwestycja zapowiadana jest jako kolejny krok ku poprawie infrastruktury miejskiej i wygodzie mieszkańców, nie brakuje głosów krytycznych.

Z jednej strony, inwestycja ma wiele zalet. Zgodnie z planem, nowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy pojawią się po południowej stronie skrzyżowania ulic Wybrzeże Kościuszkowskie i Karowej. Dodatkowo wytyczony zostanie lewoskręt z ulicy Karowej na Wisłostradę, pojawi się 12 nowych latarni z oprawami SAVA, a także dodatkowy przejazd rowerowy, który połączy się z już istniejącą infrastrukturą rowerową. Przewidziano także remont chodników oraz prace ziemne związane z wyrównaniem terenu. Inwestycja ma być ukończona do końca wakacji, co z pewnością ucieszy wielu mieszkańców.

Jednakże, zdania na temat nowego projektu są podzielone. Podkreśla się, że nowy most stanowi szansę na rewitalizację Pragi, zachęcając mieszkańców do spacerów i odwiedzania lokalnych atrakcji. Jednak nie wszyscy podzielają ten optymizm. Pojawiają się głosy, że nowe przejście przyczyni się do zwiększenia korków na Wisłostradzie. Krytycy uważają, że projekt jest przepłacony i niepotrzebnie skomplikuje życie kierowców.

Mówi jeden z mieszkańców, przewidując problemy z płynnością ruchu:

Niby fajnie, bo kładka prowadzi donikąd, ale światła zaraz za wylotem z tunelu to nie wiem, czy to dobre rozwiązanie. Trochę szkoda, że kładka nie była dłuższa, z jakimiś sprytnymi połączeniami z bulwarami. Ale teraz będą tam korki.

Nie brakuje też obaw dotyczących bezpieczeństwa pieszych, zwłaszcza w nocy. Inny mieszkaniec ostrzega:

Przejście dla pieszych zaraz przy wylocie z tunelu, przy położniczym, wjeździe na starówkę oraz trasie WZ. Będą tam wypadki z pieszymi, szczególnie wieczorem, kiedy ludzie po alkoholu nie będą chcieli czekać na zielone światło.

Z kolei inny głos krytyczny zwraca uwagę na potencjalne problemy ekologiczne:

Zatrzymamy Wisłostradę, żeby pogorszyć jakość powietrza w tym miejscu i uzyskać usprawiedliwienie do dalszych udoskonaleń stolicy. Tunel jest już teraz bez sensu, chyba że chodzi o to, żeby ukarać kierowców, dusząc ich w wiecznym korku.

Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy, oraz Zarząd Dróg Miejskich muszą zmierzyć się z falą krytyki i znaleźć sposób, aby przekonać mieszkańców o słuszności swoich działań. Czy nowe przejście rzeczywiście poprawi jakość życia warszawiaków, czy też stanie się kolejnym kontrowersyjnym projektem miejskim? Czas pokaże, jak te zmiany wpłyną na codzienne funkcjonowanie miasta i jego mieszkańców.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 16/07/2024 07:22
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iursynow.pl




Reklama
Wróć do