Ruch samochodowy w enklawie Kazury – potrzeba przemyślanych decyzji

05/02/2018 14:02
Kazury walczy o zmniejszenie ruchu na terenie osiedla

Problem ruchu samochodowego na Ursynowie, a zwłaszcza przy Kazurach, trwa już od dawna. Enklawa jest w tej chwili przed wielkimi zmianami pod względem ruchu na terenie osiedla. Problemy się nawarstwiły. Trwa budowa POW, niektóre z miejsc parkingowych mają być zlikwidowane oraz niedługo przy Kazury 9 ma powstać nowy żłobek a problem ruchu na ul.Stryjeńskich dalej nie jest do końca rozwiązany. Mieszkańcy enklawy, władze spółdzielni „Wyżyny” i Urząd dzielnicy mają różne cele i potrzebują stworzenia kompromisu.

                Problem ruchu samochodowego na Ursynowie, a zwłaszcza przy Kazurach, trwa już od dawna. Enklawa jest w tej chwili przed wielkimi zmianami pod względem ruchu na terenie osiedla. Problemy się nawarstwiły. Trwa budowa POW, niektóre z miejsc parkingowych mają być zlikwidowane oraz niedługo przy Kazury 9 ma powstać nowy żłobek a problem ruchu na ul.Stryjeńskich dalej nie jest do końca rozwiązany. Mieszkańcy enklawy, władze spółdzielni „Wyżyny” i Urząd dzielnicy mają różne cele i potrzebują stworzenia kompromisu.

                Już od dawna mieszkańcy Kazury walczą o zmniejszenie ruchu samochodowego w środku osiedla, gdyż często kierowcy właśnie jego uliczkami skracają sobie drogę z powodu wiecznie zablokowanych ul.Płaskowickiej i Pileckiego w kierunku Kabat. Były nawet pomysły wpowadzenia strefy mieszkańców, budowy szlabanów oraz wprowadzenia kart przepustowych tak, żeby na teren bloków mogli wjeżdżać tylko mieszkańcy. Ciekawe również to, że to duża część mieszkańców właśnie z Kazury zagłosowała przeciwko zwężeniu ul. Stryjeńskich na rzecz rowerzystów, ponieważ zwężenie mogłoby spowodowac jeszcze większe problemy z ruchem w enklawie. W tej chwili ma powstać żłobek przy Kazury 9, co cieszy, ale jednoczesnie i martwi mieszkańców, gdyż powstanie żłobka niewątpliwie przyczyni się do zwiększonego ruchu samochodów w okolicy. Z kolei likwidacja miejsc parkingowych oraz utrudnienia w ruchu drogowym podczas budowy POW już w znacznym stopniu przyczyniły się do większej ilości samochodów na terenie bloków.

                 Wszystko to martwi mieszkańców, dlatego powstaje wśród nich wiele pomysłów, mających na celu zabezpieczenie tej okolicy. Jednym z podstawowych jest wprowadzenie przez spółdzielnię strefy mieszkaniowej i zakazu wjazdu obcych samochodów. Drugim jest natomiast zakaz ruchu pomiędzy Kazury 6 i 8. Spółdzielni z kolei zależy na dostępie miejsc parkingowych na terenie Kazury, zwłaszcza w obliczu likwidacji niektórych przy Płaskowickiej w związku z budową nowej obwodnicy. Urząd dzielnicy natomiast walczy o zapewnienie dojazdu samochodów dostawczych do przyszłego żłobka. Na dodatek, w ostatnich czasach znowu zaczyna być nagłaśniana sprawa związana ze zwężeniem ul. Stryjeńskich na podobieństwo Dereniowej oraz wprowadzenie pasów rowerowych tak, żeby rowerzyści mogli przedostać się do alei KEN. Co prawda, wprowadzenie pasu rowerowego na jedzni przy ul.Stryjeńskich nie pasuje wielu mieszkańcom pobliższych bloków, gdyż parkingi prostopadłe do jezdni i tak powodowałyby zwiększone ryzyko wypadków pomiędzy rowerzystami a wyjeżdżającymi z parkingu samochodami. Może władzy dzielnicy i ZDM dojdą do innego rozwiązania w tym miejscu. Decyzja w tej sprawie na pewni wpłynie na enklawę Kazury. Mieszkańcy Kazury natomiast muszą wraz ze spółdzielnią zapobiec zwiększonemu ruchu przy blokach.

                    Możliwe, że dobre owocy przyniesie spotkanie mieszkańców z przedstawicielami spółdzielni, które odbyło się niedawno. Głównym celem mieszkańców przedstawionym na spotkaniu, było ograniczenie tranzytu samochodów na terenie osiedla poprzez zamknięice wjazdu przy Kazury 6 i 8 oraz stworzenia większych możliwości parkowania na obwodzie osiedla. Wedgług mieszkańców około 100 metrów, które kierowcy będą mieli przejść pieszo do żłobka wpłynie korzystnie na ich zdrowie i nikomu na pewno nie zaszkodzi.

A co Wy myślicie na temat całej sytuacji? Czy rzeczywiście jest ona aż tak żłożona, jak się wydaje na pierwszy rzut oka? Czy istnieje proste rozwiązanie? A co zrobić z ul. Stryjeńskich?

Miejsce zdarzenia mapa Ursynów Warszawa

kazury, ursynów, warszawa, warszawa ursynów, styjeńskich, enklawa kazury, pow, południowa obwodnica warszawy - komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Skup Samochodów Warszawa Auto

Skup Samochodów warszawa Kupimy Każde Auto http://kupieautowarszawa.com.pl/ SKUP AUT WARSZAWA, SKUP SAMOCHODÓW WARSZAWA, AUTO SKUP WARSZAWA, KASACJA..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez iursynow.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"